O czym dzisiaj?

  1. Koszty
  2. Masz fachowców od wszystkiego
  3. Doświadczenie
  4. Wsparcie nawet tam, gdzie nie wiesz, że go potrzebujesz
  5. Szanuj swój czas
  6. Świeże spojrzenie

Wyobraź sobie, że założyłeś własną firmę. Zrealizowałeś swoje marzenia, ale za to nie masz teraz pomysłu, jak to wypromować? Zatrudnić kogoś specjalnie do spraw marketingowych, czy może zlecić to zewnętrznej firmie? Dzisiaj na naszym blogu, mamy tekst, można by powiedzieć “sponsorowany”. Oczywiście przez nas samych, a na cel bierzemy wytłumaczenie kilku istotnych kwestii, odnośnie współpracy pomiędzy firmą a agencją. Dlaczego posiadając własną firmę, warto zlecić marketing komuś z zewnątrz? Jakie korzyści zapewni nam agencja kreatywna? Odpowiedzi na te, oraz inne pytania znajdziecie na dzisiejszym blogu.

1. Koszty

Zacznijmy od kluczowej kwestii dla wszystkich mniejszych przedsiębiorstw. Jeżeli chcesz mieć w swojej firmie osobę, która będzie zajmowała się tylko i wyłącznie marketingiem, musisz się liczyć z dodatkowymi kosztami. W końcu zatrudniasz pracownika, na cały etat, który za zadanie ma tylko i wyłącznie promowanie Twojej firmy. Z jednej strony masz wtedy osobę tylko na wyłączność, która codziennie będzie rozważała nowe rozwiązania, obmyślała plan na prowadzenie social media czy kampanie reklamowe. Musisz się jednak liczyć z tym, że pieniądze jakie poświęcisz na takiego pracownika znacząco przewyższają koszty zatrudnienia zewnętrznej firmy. Przypomnijmy, że najniższa krajowa wynosi obecnie 2600 zł. Agencje co prawda stawki mają różne, ale często wykona to wszystko dla Ciebie, za o wiele niższą stawkę. Zamiast zatrudniać osobę która będzie siedzieć obok Ciebie w biurze po 8 godzin dziennie, zatrudniasz agencje. Nie musisz kombinować jak wcisnąć do gabinetu dodatkowe biurko, masz zatrudnioną osobę od marketingu, a w zasadzie nawet cały dział.

2. Masz fachowców, od wszystkiego

No właśnie, mając cały dział marketingu, mamy o wiele większe możliwości. Znalezienie osoby, która skutecznie poprowadzi nasze profile w social media, stworzy atrakcyjne reklamy sponsorowane, podejmie się pozycjonowania strony, oraz przygotuje przyjemne dla oka grafiki, delikatnie mówiąc – może być nieco problematyczne. Nawet jeśli nam się uda znaleźć “człowieka orkiestrę”, który ogarnie wszystkie powyższe tematy – zapomnijmy o tym, że będzie on pracował za najniższą krajową 😉 Zlecając usługi firmie zewnętrznej, każda szanująca się agencja ma co najmniej jedną osobę do każdego z powyższych zagadnień. Jak wiadomo powszechnie, ciężko być specjalistą we wszystkim – warto więc wybrać agencję, która ma kilku specjalistów, każdego z innej dziedziny. Zamiast zatrudniać jedną osobę, zatrudniamy w sumie 4, ale za mniejsze bądź zbliżone koszty. Ma to sens, prawda?

3. Doświadczenie

Oczywiście, jeżeli zatrudnimy specjalistę od marketingu, sprawdzimy wcześniej jego referencje. Jeżeli nie chcemy bawić się w szkolenia i tłumaczenie wszystkiego od podstaw – zatrudnienie osoby bez doświadczenia mija się z celem. Przewagą agencji jest jednak fakt, iż biorąc pod uwagę większe zasoby ludzkie, mają więcej doświadczenia, w różnych branżach. Pamiętajmy o tym, że świat marketingu w branży gastronomicznej, a biznesowej mimo pewnych podobieństw – mogą to być dwa różne światy! Agencje (zazwyczaj) mają doświadczenie u wielu klientów, z różnych branż, a co za tym idzie – wiedzą “z czym to się je’. Będą wiedzieli jakie kampanie będą skuteczniejsze na danym rynku, oraz w jaki sposób zachęcić klientów.

4. Wsparcie nawet tam, gdzie nie wiesz, że go potrzebujesz

Doszliśmy już do wniosku, że decydując się na usługi agencji kreatywnej, mamy zatrudnionych kilka osób, które wykonują dla nas pracę. Skoro mamy kilku specjalistów, każdy od czego innego, dlaczego by z tego nie skorzystać? Możemy liczyć na konsultację odnośnie podejmowanych przez nas działań, pomoc i bezcenne wskazówki. Agencja kreatywna dodatkowo pomoże prowadzić sklep, zabezpieczyć go przed atakami hackerów, dobiorą odpowiednią strategię, ale również podpowiedzą jakie kolory wybrać na motyw przewodni, gdzie się promować, oraz jak prowadzić rozmowę z klientem. Jak to się mówi, wsparcie z każdej strony. Trzeba pamiętać, że postawienie np. sklepu internetowego, to praca dla co najmniej trzech różnych specjalistów. Osoba która stworzy stronę, grafika który zadba o wygląd, jak i copywriter, który zadba o treści znajdujące się na stronie. Gdybyśmy mieli każdemu zapłacić z osobna… strach przed rachunkiem mógł by nas przerosnąć.

obranie odpowiedniej strategii to połowa sukcesu

5. Szanuj swój czas

Jeżeli jesteś właścicielem, czy chociażby szefem, z pewnością nie musimy Cię przekonywać jak ważny jest Twój czas. Agencja kreatywna działa na raz na wielu płaszczyznach, co sprawia, że potrzebuje mniej czasu na podjęcie jakichkolwiek skutecznych działań. Pamiętaj również o tym, że jeżeli sam chcesz się tym zająć, lub zlecić to któremuś z pracowników, który zazwyczaj zajmuje się czymś zupełnie innym, nie musisz być specjalistą od marketingu. Twój pracownik również. Natomiast agencja kreatywna – musi być! Może i faktycznie uda Wam się sprawnie prowadzić biznes, dobrze się zareklamować, jednakże będzie Was to kosztowało z pewnością sporo czasu i nerwów. Zlecając to agencji kreatywnej – nie masz tego problemu.

6. Świeże spojrzenie

Ostatnim argumentem, jaki przemawia za tym aby skorzystać z usług agencji kreatywnej, jest świeżość umysłów. Załóżmy, że pracujemy w firmie X, gdzie każdy zna swój podział obowiązków. Niezależnie od tego, czy jest tworzycie zespół 3 osoby, czy 30, zazwyczaj pewnie poruszacie się w zamkniętych ramach. Obraliście daną wizję marketingową, często narzuconą z góry, przez osobę niekoniecznie znającą temat. Przez to sami się ograniczacie, a wasze pomysły nie wychodzą poza pewien ustalony schemat. Agencja kreatywna, ma pewną przewagę. Jak sama nazwa wskazuję, mają być kreatywni! Co w połączeniu z ich doświadczeniem, może przynieść zupełnie nowe, świeższe pomysły, od tych na których bazujecie wewnątrz firmy. Może się okazać, że pomysły szefa były dobre, ale … nie w tej branży. Obowiązkiem każdej agencji, jest stworzenie skutecznej strategii marketingowej, w oparciu o najnowsze trendy. Sami dobrze wiecie jak z tymi trendami jest, jak masz własną firmę, rzadko kiedy masz czas aby to śledzić. Jeżeli jesteście ciekawi jakie trendy przewidujemy na 2020 rok, przypominamy o naszym wpisie na ten temat.

Spodobało się? Masz może jakieś pytania? Chcesz nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu!