Dzisiaj będziemy mówić o:

  1. Na czym polega ta cała karuzela?
  2. Mocne strony
  3. Kiedy zdecydować się na reklamę karuzelową?
  4. Nietypowe zastosowania karuzeli

Jak już wielokrotnie podkreślaliśmy, ale również pewnie sami zauważyliście. Facebook stanowi dzisiaj w zasadzie własny organizm, rządzący się własnymi prawami, z własną telewizją, sklepami no i przede wszystkim … własnym systemem reklam. Wszystko po to, abyśmy jeszcze więcej czasu spędzali właśnie tam. W związku z powyższym, autorzy serwisu wprowadzają coraz to nowsze i ciekawsze rozwiązania, abyśmy spędzali tu jeszcze więcej czasu. Jednym z stosunkowo nowych metod reklamowych, jest tzw. “karuzela”. Jak to działa? Czy jest skuteczna? Co można tam umieścić? Odpowiedzi na te, oraz inne pytania, znajdziecie w dzisiejszym odcinku naszego bloga.

1. Na czym polega ta cała karuzela?

Pierwsze skojarzenie nasuwa na myśl karuzele z placu zabaw, na której większość z nas spędziła wiele czasu za dzieciaka. Skojarzenie jest jak najbardziej poprawne. Wyobraźcie sobie, że pomiędzy poszczególnymi szczebelkami w naszej podwórkowej karuzeli, umieścić obrazki z różnymi produktami. W bardzo dużym uproszczeniu, tak właśnie działają reklamy karuzelowe na Facebook’u. Prezentują nam do 10 produktów, które odbiorca może swobodnie przewijać. Do każdej “kafelki” z produktem, dodany jest link wraz z krótkim opisem. Dzięki temu, bez odwiedzania sklepu online, możemy zapoznać się z najciekawszymi produktami z jego oferty.

Najprostszy przykład reklamy karuzelowej

2. Mocne strony

Reklama karuzelowa uchodzi za bardzo skuteczne narzędzie reklamowe. Szacuje się iż generuję nawet 70% większy ruch na stronie, niżeli zwykłe reklamy. Od momentu ich pojawienia się w serwisie, czyli od 2015 roku, stały się najpopularniejszą formą promocji swoich produktów. Z czego wynika sukces takiej akurat formy? Przede wszystkim z możliwości wyboru! Nie widzimy reklamy pojedynczego przedmiotu, a kilku. Jeżeli nie zainteresuje nas ten pierwszy, to może drugi. Jak nie drugi, to zaraz pojawia się trzeci itd. Wyboru możemy dokonać na podstawie nazwy modelu, krótkiego opisu, bądź …ceny. Do tego przy każdym produkcie, znajdziemy bezpośredni odnośnik na stronę sklepu. W teorii już wiemy, ale jak to wygląda w praktyce?

Wyobraźcie sobie, że szukacie w internecie nowych butów. Coś tam przeglądaliście, szukaliście, jednak zawsze był jakiś mankament. Wtedy na waszej tablicy na FB, pojawia się reklama sklepu obuwniczego. No okej, reklam takich sklepów widzieliście już multum, ale ta jednak jest nieco inna. Prócz logo sklepu oraz chwytliwego hasła, pod spodem widnieje karuzela, która umożliwia przeglądanie butów. Masz więc możliwość zapoznania się z asortymentem sklepu, bez specjalnego odwiedzania strony! Odruchowo zaczynasz przewijać w prawo, w końcu szukasz butów, a kto wie – może właśnie tu pojawi się model jakiego oczekujesz. Gdy już “zapoznamy się” z karuzelą, zazwyczaj wyjścia są dwa. Albo przypasuje nam któryś z produktów, więc wejdziemy na podstronę odnoszącą się do konkretnego modelu buta, albo … okaże się, że produkty są całkiem interesujące, ale jednak nie trafiliśmy na “ten” model, więc odwiedzimy stronę www w poszukiwaniu tego jedynego. Wydaje się proste, co?

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że sama forma karuzeli pozwala nam zareklamować nawet do 10 produktów/usług na raz. Jednak opłata pobierana za tego typu reklamę, jest jednorazowa. Zamiast tworzyć 10 osobnych reklam dla każdego produktu, możesz stworzyć jedną reklamę, dla wszystkich tych rzeczy. Stąd też reklamy tego typu, cieszą dużym powodzeniem, nie tylko u klientów, ale również u marketingowców.

Przykład zastosowania karuzeli

3. Kiedy zdecydować się na reklamę karuzelową?

Generalnie na tego typu reklamę może zdecydować się prawie każdy! Niezależnie czy prowadzisz sklep z butami, biuro podróży, salon fryzjerski czy wypożyczalnie samochodową. Kafelki z ofertą można dopasować do niemal wszystkich działalności. Jeżeli mamy salon fryzjerski, można wstawiać na kafelki różne usługi wraz z ceną, a kliknięcie w dany kafelek umożliwi nam umówienie się na wizytę. Wypożyczalnia samochodów? Proszę bardzo, prezentujemy naszą flotę aut, a jeżeli któreś konkretne auto zainteresuje klienta, to bez problemu może dokonać rezerwacji. Jeżeli więc chcesz, aby klient zapoznał się z częścią Twojej oferty, bądź chcesz zwiększyć ruch na stronie – reklama karuzelowa to idealne rozwiązanie dla Ciebie! Dodatkowym atutem, może być użycie tego typu reklamy w czasie wyprzedaży! Dzięki temu klient ma szybką możliwość zapoznania się z nowymi cenami. Reklama karuzelowa jest również bardzo często wykorzystywana przy remarketingu (szerzej to zjawisko opisujemy tutaj).

4. Nietypowe zastosowania karuzeli

Jak już wspominałem wcześniej, mimo iż jest to “stosunkowo” nowe narzędzie reklamowe, to w tym roku mija już 5 lat od kiedy reklama karuzelowa jest widoczna na naszych Facebook’ach. Jak powszechnie wiadomo – marketing nie lubi stagnacji. Stąd też specjaliści od reklam, prześcigają się w coraz nowszych pomysłach na aranżacje tego typu reklam. Coraz częściej decydują na różnego typu niekonwencjonalne rozwiązania dotyczące użycia karuzeli. Najczęściej jest to użycie grafiki, która “przechodzi” pomiędzy poszczególnymi kafelkami użytymi w reklamie, a poszczególne obrazki łączną się w spójną całość. Takie działania nie tylko pobudzają wyobraźnie klientów, ale również potrafią przekonać tych niezdecydowanych.

Przykład nietypowego zastosowania karuzeli.

Spodobało się? Masz jakieś pytania? Zapraszamy do kontaktu!