Za nami weekend spędzony w Łodzi na tegorocznym WordCamp 2019, na który udaliśmy się w dwuosobowym zespole. Warto nadmienić, że #WCLDZ był pierwszą edycją, w której wzięliśmy udział… i na pewno nie ostatnią 🙂

O czym dzisiaj?

Mądrego warto posłuchać – prelegenci WordCamp Łódź 2019

Jeżeli znacie kogoś z branży uznającego się za “beściaka” w wordpressie – wyślijcie go na imprezę pokroju WordCamp. Szybkie zejście na ziemie gwarantowane! Prócz wiedzy, która została nam przekazana na prelekcjach, oczy otworzył mi fakt jak wiele zastosowań, rozwiązań i możliwości daje ludziom ten CMS. Bloger, podcaster, grafik, analityk, marketingowiec, front-end’owiec, back-end’owiec, filmowiec… To tylko zalążek ze specjalistów, których mogliśmy spotkać czy usłyszeć podczas imprezy.

Kinga Fromlewicz fot. Word Camp Polska

WordPress WordPressowi nie równy

W ciągu dwóch dni na scenie pojawiło się 44 prelegentów. Tak, 44 (słownie: czterdziestu czterech). Forma, którą przybrała tegoroczna edycja opierała się na 18 minutowym monologu wraz z prezentacją, co jak sami zainteresowani przyznali nie było proste zmieścić się w takim czasie z informacjami, które chcieli przekazać. Prelekcje prowadzone były przez takie osoby jak Maciej Swoboda (CEO WPDesk), Katarzyna Janoska ( UX Designer OnTheGoSystems) i wielu innych. Cała lista prelegentów dostępna na stronie WordCamp Łódź 2019. Jak widać są to osoby mniej lub bardziej znane w środowisku, CEO wiodących prym w Polsce firm, developerzy z software house’ów czy inni specjaliści z agencji. Jest jednak coś, co ich wszystkich łączy – każdy jest ekspertem w swojej specjalizacji.

Contributor Day (piątek), fot: Word Camp Polska

Prelegenci poruszali tematy “must-to-know” takie jak “Backupy oczami programistyPiotra Niewiadomskiego oraz “Znowu włamali mi się na WordPressa” prowadzone przez Kamila “HTTPS” Porembińskiego. Aczkolwiek nie zabrakło również tematów około-wordpressowych pokroju “Jak zielona jest Twoja stronaKrzysztofa Drożdża, który poruszył kwestię emisji CO2 przez sektor IT na świecie i w Polsce, czy “Nie traktuj klientów jak złodziei” wyżej wspomnianego Macieja Swobody, gdzie w 18 minutach opowiedział o tym jak zmiana procedur w firmie i polityki zwrotów zwiększyła obroty o 85% w 2 miesiące. Pod koniec każdego dnia przeprowadzane było Q&A, na którym prelegenci odpowiadali na pytania uczestników, które można było zadać w czasie trwania imprezy przez webową aplikację WordCamp Łódź 2019.

Krzysztof Drożdż ze swoją prezentacją, fot: Word Camp Polska

Aby wymienić i opisać każdego prelegenta oraz temat jego prezentacji – najzwyczajniej w świecie nie ma czasu, a każdemu można poświęcić osobny wpis. Mimo wszystko zachęcam zainteresowanych do śledzenia ich profili w mediach społecznościowych.

Organizacja WordCamp Łódź 2019

Dystrybucja biletów na tegoroczną edycje WordCamp Polska rozpoczęła się na długo przed wydarzeniem. Na tyle długo, że każdy zainteresowany mógł zaopatrzyć się w bilet i miał na to dużo czasu. Jedyne w tej kwestii do czego można by się przyczepić, to umożliwienie płatności jedynie za pomocą Pay Pal’a, który w Polsce nie jest tak rozpowszechniony jak na zachodzie. Już na samym wejściu każdy uczestnik został uraczony małym upominkiem w postaci… skarpetek! Jeżeli ktoś zastanawiał się przy kupnie biletu, po co organizatorom nasz rozmiar stopy, to właśnie po to :).

Każdy z uczestników otrzymał skarpetki.

Wordcampowcy przez cały okres trwania imprezy mogli liczyć na zapas wody, ciepłą kawkę i herbatkę oraz przekąski. W godzinach popołudniowych czekał na nas obiad przygotowany przez personel Hotelu Ambasador Premium, za co serdecznie dziękujemy!
W sobotni wieczór, w tym samym hotelu organizowane zostało “Middle Party” dla uczestników, nad którego przebiegiem nie ma się co rozwodzić. Jak mawia klasyk, “Co było w Veg… Łodzi, zostaje w łodzi“.

Czy warto brać udział w branżowych eventach?

Jak by to powiedział specjalista ds. SEO… to zależy (z przymrużeniem oka). Aczkolwiek jednogłośnym werdyktem dwuosobowej komisji Social Unicorn oznajmiamy… tak, warto! Idealnym tego przykładem jest WordCamp Łódź 2019. Piękne jest spotkanie tylu ludzi opierających swoją pracę, hobby czy zainteresowania na WordPressie. W przeciągu trwania całej imprezy poznaliśmy wiele ciekawych person, wymieniliśmy się doświadczeniami, otrzymaliśmy wiele wskazówek, a co najważniejsze – miło spędziliśmy czas.

Tak jak wspomniane zostało na początku, deklarujemy swoją obecność na przyszłorocznym WordCamp‘ie. Na koniec zostało nam zachęcić Was do tego samego! Do zobaczenia w przyszłym roku.

Zapraszamy do współpracy

Podaj swoje dane do kontaktu, następnie dodaj preferowane godziny – a na pewno się z Tobą skontaktujemy!