1. Największe golenie na świecie
  2. Jaguar, jaguarowi nie równy
  3. Oops, coś się wylało
  4. Lokalne legendy przy akompaniamencie złotego trunku
  5. Zasilamy energią
  6. Reklama która nie przerwała wydarzenia, a nim była!
  7. Makaron na pokład!
  8. To się nazywa podmuch!
  9. “Jesteśmy tak delikatni, że Twoje jajka są bezpieczne”

Marketing zdecydowanie nie lubi nudy, ani statyczności. Stąd też eksperci prześcigają się w coraz to nowszych rozwiązaniach, oraz szalonych pomysłach, jakby tu zaistnieć na rynku. O ile jeszcze 15 lat temu nie trzeba rynek nie był aż tak wymagający, przez co na reklamę nadawało się praktycznie wszystko co zawierało nazwę producenta. Dzisiaj jednak sytuacja jest zupełnie inna, a specjaliście przebijają się w coraz to dziwniejszych pomysłach, żeby tylko zaistnieć na rynku. Nie ma z resztą co się dziwić, często jedna reklama potrafi być krokiem milowym do końcowego sukcesu! Dzisiaj na naszym blogu, postanowiliśmy przytoczyć kilka, naszym zdaniem, najefektowniejszych reklam jakie powstały. Sprawdzimy również – jaki wpływ miały na poczynania firmy!

1. Największe golenie na świecie!

Taką reklamę stworzyło Gillette w 2011 roku, zaraz przed rozpoczęciem najbardziej prestiżowego turnieju tenisowego na świecie – Wimbledonu. Otóż producent maszynek do golenia, zdecydował się na polu wielkości boiska do rugby, umieścić podobiznę Rogera Federer’a – jednego z najbardziej rozpoznawalnych tenisistów na świecie. Żeby było ciekawiej, narysowaną postać postanowili … ogolić! Do całej akcji zużyto blisko 1000 litrów pianki do golenia, a Gillette przez najbliższe lata pozostawało nadal liderem branży kosmetyków do golenia dla mężczyzn.

Największe golenie na świecie!

2. Jaguar, jaguarowi nie równy

Kolejna akcja o której chcemy Wam powiedzieć, jest robotą brytyjskiego koncernu zajmującego się produkcją aut klasy premium. Mowa oczywiście o Jaguarze, który postanowił skorzystać ze zbieżności z nazwą tego zwierzęcia. W ramach kampanii, umieścili oni swoje samochody w … zoo! Auta w specjalnej stylizacji, nawiązującej rzecz jasna do wspomnianego zwierza. Otrzymały nawet specjalną klatkę, oraz tabliczkę opisującą występowanie oraz charakterystyczne cechy. Ten niecodzienny okaz, mogliśmy podziwiać w zeszłe wakacje min.: w Gdańsku czy w Chorzowie.

Ten nietypowy okaz gościł w zeszłe wakacje w gdańskim Zoo

3. Oops, coś się wylało

Tym razem przenosimy się do USA! Konkretnie do stanu Ohio, do miasta Columbus. Niespełna milionowa miejscowość nigdy jakoś specjalnie się nie wyróżniała, do czasu pewnej reklamy. Producent farb – firma Coops, postawiła na reklamę – która dosłownie wylała się na budynek, parking, oraz znajdujące się w pobliżu auta. Całości towarzyszyło chwytliwe hasło Life comes at you fast. Reklama bardzo efektowna, jak i efektywna – farby tej marki zwiększyły swoją sprzedaż w Ohio o blisko 60%!

Coś się chyba wylało

4. Lokalne legendy przy akompaniamencie złotego trunku

Ze stanów wracamy znowu na pomorze! Okazuje się, że tutejsi specjaliście również znają się na rzeczy. Tym razem mamy kampanie piwa Specjal, która pod nazwą “Legenda Północy” stała się największym marketingowym przedsięwzięciem koncernu. Akcja była o tyle oryginalna, że promowana była przez lokalne legendy! Oczywiście z racji regionu, głównie były to “morskie” przygody, które wydane w postaci komiksu, zapewniły nie mały rozgłos Specjalowi w 2017 roku. Duży plus za formę oraz nawiązanie do historii regionu, co z resztą przełożyło się na sprzedaż i nie tylko. O sukcesie, najlepiej świadczy fakt, iż akcja w kolejnych latach była kontynuowana!

5. Zasilamy energią!

Jeszcze chwilę zostajemy na naszym lokalnym podwórku. Wszystko po to, aby wspomnieć o pierwszych reklamach 3D, które umieszczono na bilbordzie w Polsce. Dokonała tego spółka Energa, która na tablicach umieściła gniazdko, kabel oraz lampę! Wszystko to, było na tyle realistyczne i efektowne, że wiele osób uznało instalację na prawdziwą! Całości towarzyszyło chwytliwe hasło “zasila biznes”, które rzecz jasna nawiązywało do reklamy.

Przełomowa reklama w Polsce

6. Reklama która nie przerwała wydarzenia, a nim była!

Przywykliśmy do tego, że reklamy są emitowane w czasie wydarzeń które przyciągają multum ludzi. Co jednak, jeśli firma postanowi zorganizować wydarzenie … które będzie reklamą samą w sobie? Otóż w 2012 roku na taki pomysł wpadł producent napoju Red Bull! W ramach promocji napoju, niejaki Filip Baumgartner wykonał skok ze stratosfery z wysokości 38 969,4! Wydarzenie samo w sobie budziło wielkie zainteresowanie publiczności, co oczywiście przełożyło się na zainteresowanie napojem! Tylko w Polsce skok na żywo oglądało blisko 4 mln osób, a całkowity koszt “reklamy” wyniósł 20 mln dolarów.

To co, skaczemy?

7. Makaron na pokład!

Świetnym marketingiem popisała się niegdyś firma Mondo Pasta, produkująca makarony. Otóż w 2018 roku w porcie w Hamburgu, umieścili na kadłubach statków … płachty przypominające ludzkie twarze, których usta układały się w charakterystyczne kółeczko. Po co? Już tłumaczymy! Po zacumowaniu do portu i zaciągnięciu liny, otrzymywaliśmy efekt jakby wspominana twarz, siorbała właśnie makaron! Wszystkiemu towarzyszyło hasło “tak dobre, że nie puścisz”. Kreatywność na najwyższym poziomie! Dziwi jedynie fakt, że akcja nie miała miejsca we Włoszech!

Może nitkę makaronu?

8. To się nazywa podmuch!

W Szanghaju znajduje się pewien bardzo charakterystyczny budynek, którego górne piętra wyglądają … jakby były pofalowane. Oryginalny kształt budynku postanowiła wykorzystać firma Midea – producent wentylatorów. Mianowicie na budynku obok, umieścili oni nie małych rozmiarów grafikę, przedstawiającą … wentylator. Przez niecodzienny kształt budynku, wyglądało to jakby fale, były sprawką wiatraka z budynku obok!

Widać, że mocno wieje!

9. “Jesteśmy tak delikatni, że Twoje jajka są bezpieczne”

Co prawda nie zostało użyte dosłownie to hasło, ale bardzo blisko. W 2008 roku linia lotnicza Virgin Atlantic, zastosowała bardzo ciekawy pomysł, jak pokazać swoim pasażerom, że ich bagaże są bezpieczne. Jak powszechnie wiadomo, wiele linii lotniczych zbytnio nie przejmuje się walizkami klientów. Jednak takie rzeczy nie mają miejsce w Virgin Atlantic, co chcieli obwieścić całemu światu właściciele. Stworzono więc kampanie, w ramach której, na linii na której znajdowały się bagaże pasażerów, pomiędzy co niektórymi walizkami umieszczono … palety jajek! Całość miała wyglądać tak, jakby wspominane jajka, przyleciały w jednym załadunku z resztą bagaży! Przekaz jest jasny – nawet tak delikatny przedmiot jak jajka, z nami dolecą bezpiecznie!

Jajka przeszły podróż bez szwanku

Podobało się? Chcesz się z nami podzielić opinią? Zapraszamy do kontaktu