Kolejny tydzień pod znakiem koronawirusa za nami! Jaki wpływ miał on na świat marketingu? Co ciekawego wydarzyło się w poprzednim tygodniu? Wszystko znajdziecie w naszym podsumowaniu ubiegłego tygodnia!

“Wyzwanie przyjęte” czyli nowa moda na facebook’u

No dobra, może nie wcale taka młoda. W końcu wcale nie tak dawno, mieliśmy #10yearschallenge, gdzie ludzie wrzucali swoje zdjęcia sprzed 10 lat. Tym razem chodzi jednak o wrzucenie swojego zdjęcia z dzieciństwa. Facebook’owa społeczność oszalała na punkcie nowej zabawy i namiętnie dzielą się swoimi zdjęciami z młodzieńczych lat. Tym samym tropem poszły również niektóre marki, min. Netflix czy X-kom, które postanowiły wrzucić swoje stare logo! Przyłączenie się do akcji wspominanych firm, bardzo pozytywnie wpłynęło na ich wizerunek w sieci. Cóż, od zawsze wiadomo, że firmy dużo zyskują, gdy potrafią reagować na to, co się dzieje w internecie!

Netflix umie w internety

źródło: własne

Piłkarz który chciał być jak Zenek

O tym, że Polacy uwielbiają disco polo, wie praktycznie każdy. Wystarczy przypomnieć sobie wszystkie wesela, imprezy czy inne festyny, gdzie królowały rytmy disco polo. Z resztą, skoro do kin trafi nawet film o Zenku Martyniuku, to chyba nikogo przekonywać nie trzeba, w czym lubują się Polacy. Co więcej, okazuje się, że moda trafia również do osób które do Polski przyjechały i postanowił tu zostać na dłużej. Najlepszym przykładem jest niejaki Charles Nwaogu, którego co poniektórzy mogą kojarzyć z … występów w Arce Gdynia, czy Flocie Świnoujście. Pod pseudonimem Król Karol nagrał on swoją pierwsza piosenkę disco polo! 30 letni Nigeryjczyk praktycznie całą piłkarską karierę spędził w Polsce, co z resztą widać po jego upodobaniach muzycznych. Skoro w piłce się nie udało, to może sprawdzi się jako gwiazda estrady? Pożyjemy, zobaczymy.

źródło: https://gol24.pl/moja-laska-pilkarz-charles-nwaogu-nagral-piosenke-discopolo-wideo/ar/c2-14872875

Logo na czas … koronwirusa!

Na nietypowy pomysł wpadł pewien słoweński artysta Jure Tovrljan, który postanowił dodać nieco kolorytu, do całej tej pandemii. Postanowił on przerobić wszelkie logotypy jakie znamy, na ich wersje bardziej “na czasie”. Stąd też w logo Starbucks’a ujrzymy postać z maseczką, a dwie kule w logo Mastercard … zachowują między sobą bezpieczną odległość. O ile sama pandemia nie jest powodem do śmiechu, o tyle urzekł nas pomysł bystrego Słoweńca. Kreatywności, nie da się mu odmówić!

Trochę humoru nie zaszkodzi w tym ciężkim okresie. To tylko kilka, z wielu przeróbek.

Billboard też może być “eko”

Marka Volvo ostatnio dość często pojawia się w zestawieniu naszych newsów. Widać, że dział marketingu tam zna się na rzeczy. Tym razem zdecydowali się na stworzenie wyjątkowego billboardu, który … oczyszcza powietrze! Ma to być reklama zupełnie nowych hybrydowych, nisko emisyjnych samochodów. Stąd też decyzja, aby nośnik na którym znajdzie się reklama, również był “eko”. Reklama ta znajduje się w portugalskim Porto i bardzo szybko zdobyła przychylność mieszkańców. Dzięki pokryciu materiału warstwą dwutlenku tytanu, reklama uzyskała zdolność oczyszczania powietrza z dwutlenku siarki czy azotu, a jego skuteczność szacuje się aż na 85%! Wspomniane dwutlenki, to główne czynniki tworzące smog w mieście. Marka Volvo po raz kolejny pokazuje, że potrafi w marketing! Jak podaje marka, billboard filtruje powietrze z skutecznością równą 250 drzew!

Mieszkańcom Porto reklama bardzo przypadła do gustu

źródło: https://nowymarketing.pl/a/25463,volvo-stworzylo-billboard-ktory-oczyszcza-powietrze

“Zachowaj dystans” nowa kampania NIKE

Do walki z koronawirusem, włączył się również amerykański potentat odzieżowy. Firma NIKE w ubiegłą sobotę zamieściła w social media posty, zachęcające do akcji “social distancing”, czyli pozostaniu w domach, aby uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa. W kampanii udział wzięli min.: Cristiano Ronaldo, Thibaut Courtois, Tiger Woods, czy Michael Jordan. W ciągu zaledwie kilku godzin wspominane postacie, oraz wiele innych, zamieściły w social media’ch posty, zachęcające do “wspólnego pokonania wirusa”. Wszystkiemu towarzyszyło hasło „Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o grze dla milionów ludzi na całym świecie, teraz jest Twoja szansa. Graj w zamknięciu, graj dla świata”.

źródło: https://marketingprzykawie.pl/espresso/nike-promuje-social-distancing-mediach-spolecznosciowych-kampania-udzialem-michaela-jordana-tigera-woodsa-cristiano-ronaldo/

Na zakończenie, lekkie rozluźnienie

Skoro dotarliście już do końca naszego news’a, mamy dla Was coś na rozluźnienie. Z początkiem roku internet obiegł wpis pewnego delikwenta, który wyjątkowo zachwalał swoje życie. Jednym z głównym powodów tego, miała być pewna czynność, którą w zaledwie kilku linijkach tekstu, wielokrotnie zdążył się pochwalić. Dotyczyło to pewnego zachowania, wobec pewnego zwierzęcia. Zapewne wiecie o który konkretnie wpis chodzi, bo bardzo szybko uzyskał efekt viral’u, oraz doczekał się również wielu przeróbek. Właśnie doczekaliśmy się … strony internetowej! Jeśli dobrze kojarzymy, to jest to chyba pierwszy przypadek, kiedy mem doczekał się własnej strony www! Z resztą, zobaczcie sami. Adres nie może być inny, niż konzwalony.pl. Pod wspomnianym adresem, znajdziecie ilustrowaną wersję poniższego wpisu!

Pan Marianek bardzo szybko stał się internetową gwiazdą

źródło: https://newonce.net/2020/03/powstala-strona-internetowa-konzwalony-na-podstawie-jednego-z-najlepszych-memow-ostatnich-czasow/