Witamy w naszym UnicorNNews! Zapraszamy na cotygodniowe podsumowanie najciekawszych wydarzeń ze świata marketingu i reklamy!

Dwukolorowy Red Bull

Nasz przegląd zaczniemy od kwestii która z pewnością najbardziej zainteresuje panów. Wróciła Liga Mistrzów! Najbardziej prestiżowe klubowe rozgrywki piłkarskie na świecie. Red Bull postanowił w sprytny sposób wykorzystać to do promocji swojej marki. Otóż w czasie spotkania Tottenham – RB Lipsk, drużyna gości (sponsorowana przez koncern RB), wyszła na spotkanie w … dwóch różnych modelach koszulek. Część zawodników ubrana była w tradycyjne czarne stroję z kolorowym logo sponsora. Natomiast co bardziej spostrzegawczy kibice, mogli dostrzec, iż część piłkarzy biega z logo w … biało-czarnych barwach! Początkowo mówiło się o pomyłce, która miała wynikać ze zgubienia torby ze sprzętem. Jednak pojawia się coraz więcej głosów, jakoby miało to być zaplanowane działanie marketingowe! Tym bardziej, że w “innej” koszulce, zagrał min. Timo Werner – największa gwiazda drużyny z Lipska, oraz zdobywca jednej bramki tego wieczoru. Przypadek? Nie sądzę!

Błąd osoby odpowiedzialnej za sprzęt, czy przemyślana akcja marketingowa?

źródło: https://www.sport.pl/pilka/7,65041,25713955,rb-lipsk-zadziwil-swoimi-koszulkami-w-meczu-lm-wzniosl-marketing.html

Witraż na przystanku

Na nietypową, ale za to bardzo przyjemną dla oka, reklamę zdecydowało się Muzeum Narodowe w Krakowie. W ramach promocji wystawy “Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce”, postanowiono umieścić witraże na przystankach MPK. Oczywiście nie są one przypadkowe, a do złudzenia przypominają te, znajdujące się w XIV wiecznej Bazylice Mariackiej w Krakowie. Co więcej, przystanek z witrażem, znajdziemy również w Warszawie. Na promowanej wystawie, prócz witraży, znajdą się również hafty, złotnictwo, dokumenty, czy projekty przeszkleń. Wystawa potrwa do 26 lipca br. Zdecydowanie podoba nam się ten pomysł, może doda nieco kolorów, do szarych przystanków.

Witraże mają dodać nieco kolorytu, do szarych przystanków

źródło: https://marketingprzykawie.pl/espresso/z-czternastowiecznej-bazyliki-na-przystanek-kampania-wystawy-cud-swiatla-witraze-sredniowieczne-w-polsce/

Kontrowersyjna reklama serialu od Canal+

Wspominaliśmy już o przystankach, które zostały przyozdobione pięknymi witrażami. Tak więc dla równowagi, musi być też news o tych “brzydszych” przystankach. Canal+ postanowił “przyozdobić” przystanki w całej Polsce … nekrologami. Mają one informować o “małym zgonie”, który pojawi się 8 marca. W dzisiejszych czasach nikogo nie powinno już dziwić, że często reklamy są kontrowersyjne, bo w końcu ma być o nich głośno. W tym wypadku jednak, wiele osób jest po prostu zniesmaczonych, taką formą reklamy. Nekrologi na przystankach, mają promować serial “mały zgon”, który kręcony był min.: na mazurach.

źródło: https://www.eska.pl/olsztyn/maly-zgon-nastapi-8-marca-plakaty-przypominajace-klepsydre-wisza-na-ulicach-o-co-chodzi-zdjecia-aa-b2XA-dBQE-M61x.html?fbclid=IwAR1VCUp387LKBurxT5YGAN8z-d6-fVrT5yL4kraiSE07ZtSgKCeh1RrdW98

Ciasteczka ociekające swag’iem

Skoro piszemy o najciekawszych akcjach marketingowych, jakie miały miejsce w zeszłym tygodniu, to nie może zabraknąć newsa o jakiejś nowej kolaboracji. Streetwear’owa marka Supreme, postanowiła współpracować z … Oreo. Specjalnie limitowane edycje ciastek, pojawią się w sprzedaży na przełomie wiosny i lata tego roku. Skoro kolaboracja specjalna, to i cena również musi być specjalna. Za opakowanie tych ciastek zapłacimy 8 dolarów, podczas gdy paczka tradycyjnych ciastek, kosztuje poniżej 4 dolarów.

Ciastko z największym hype w 2020?
fot. Twitter

źródło: https://marketingprzykawie.pl/espresso/powstalo-czerwone-oreo-logo-supreme/

Brakuje Ci czasem emoji? Mamy dobre wieści!

Emoji są niezwykle popularnym narzędziem, służącym do okazywania emocji podczas rozmowy przez internet. Gdybyśmy chcieli określić, ile konkretnie ich jest obecnie, liczylibyśmy pewnie do następnego odcinka UnicorNNews. Jednak, często ludzie skarżyli się, że nie mogli znaleźć tej “właściwej”, która określałaby ich stan w danym momencie. Z pomocą przychodzi Google, który umożliwia wszystkim posiadaczom systemu Android, pobranie programu, do tworzenia nowych ikonek! “Emoji Kitchen”, bo tak nazywa się aplikacja, umożliwia łączenie ze sobą dowolnie wybranych emotek i tworzenie z nich takich, które odpowiadają naszym emocjom! No cóż, przynajmniej każdy będzie mógł przedstawić, to co czuje, bez ogródek.

A Ty jak się dzisiaj czujesz?

źródło: https://www.instalki.pl/aktualnosci/software/40072-emoji-kitchen-lacz-ze-soba-emotikony-by-wyrazic-wiecej-emocji.html

Chcesz zarobić? Sprzedaj swój głos

W jednym z poprzednich odcinków, wspominaliśmy o tym, że Google wypłaca drobne kwoty, w zamian za wypełnianie ankiet. Teraz mamy news prosto od Facebook’a. Zamierza zapłacić osobom, które zdecydują się przekazać swoje nagranie głosowe. Aplikacja prosi o nagranie frazy “Hey Portal”, oraz wymówić imię jednego z Twoich znajomych. Każde nagranie trzeba powtórzyć dwukrotnie, a przysłużą one usprawnieniu technologii rozpoznawania mowy. Facebook oferuję w zamian 200 punktów, a w aplikacji Viewpoints, z której po uzyskaniu odpowiedniego pułapu, można wypłacić pieniądze. 1000 punktów uzyskanych w serwisie, to równowartość 5$. Jak informuje sam Facebook, nagrania nie będą łączone z naszym prywatnym profilem. Na obecną chwilę “akcja zarobkowa” dotyczy jedynie pełnoletnich mieszkańców USA. Pytanie tylko, czy warto sprzedawać swój głos?

źródło: https://www.instalki.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo/40165-facebook-nagrania-glosowe-platnosc.html

Podobało się? Może masz własne newsy, które miałyby się znaleźć w następnym wydaniu? Zapraszamy do kontaktu!