Jak co poniedziałek, zapraszamy Was na przegląd najciekawszych marketingowych wydarzeń ze świata! Co ciekawego działo się w zeszłym tygodniu?

Wybierz swój klucz mocy!

Dość oryginalnym rozwiązaniem popisała się pewna amerykańska firma z Salt Lake City. Miasto, które do tej pory kojarzyć się nam mogło głównie z sukcesami Adama Małysza, teraz zyskuje wydźwięk w nieco innym kontekście. Usługa, o której zamierzamy wspomnieć, istniała co prawda już o wiele wcześniej, ale głośno zrobiło się dopiero ostatnio, podczas trwania wszystkim znanego wirusa. Znalazł się bowiem zakład, który wprowadził coś, o czym z pewnością marzyła większość z męskiej części populacji. Otóż od teraz, Twój klucz do domu, piwnicy, strychu czy garażu, może przybrać formę… miecza! Takiego jakiego tylko sobie wymarzysz! Inspiruję Ci gra Assasin’s Creed? Gra o Tron? Może motyw z Wikingów? Nie ma problemu! Jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia! Co więcej, prócz kluczy wykonać można również spinki do krawatów czy mankietów oraz pendrive’y!

To tylko część dostępnego asortymentu. Jaki miecz Ty byś wybrał?

źródło: https://herosarmory.com/

W przyszłym roku nie zobaczycie tego kalendarza. Podziękujcie wirusowi!

Jak oficjalnie poinformowała firma Pirelli – w roku 2021 na próżno będzie szukać ich kalendarzy! Wszystko przez koronawirusa, przez którego firma musiała zawiesić prace nad swoim dziełem. Kalendarz ukazywał się od 1964 roku i cieszył się ogromną popularnością. Jest to wyjątkowe wydawnictwo, którym od lat zachwycali się nie tylko panowie. Do stworzenia projektu zatrudniano najlepszych fotografów oraz najbardziej rozpoznawalne modelki. Zamiast tego, firma przekaże 100 tyś euro na walkę z koronawirusem. Jednocześnie zapowiadają, iż przerwa w wydawnictwie jest tylko chwilowa i kalendarz powinien wrócić do Nas w przyszłych latach.

źródło: https://nowymarketing.pl/a/25674,slynny-kalendarz-pirelli-na-2021-rok-nie-powstanie-zamiast-tego-firma-przekaze-100-tys-euro-na-walke-z-koronawirusem

Firmy zmieniają loga, a McDonald’s przeprasza…

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o pewnym Słoweńcu, który zaprojektował dziesiątki “nowych wersji” logo znanych marek – na czas koronawirusa. Cały projekt miał charakter czysto humorystyczny, jednak niektóre marki faktycznie zdecydowały się wprowadzić tymczasowe “nowa loga”. Od poprzednich wyróżniać je miały “oddzielone” od siebie elementy logo – w ramach propagowania “social distancig”, czyli ruchu społecznego zachęcającego do zachowania bezpiecznej odległości od innych ludzi w miejscach publicznych. Wszystko oczywiście w obliczu walki z pandemią. Na taki zabieg zdecydowały się min.: Volkswagen, Coca Cola czy Play. Podążając za aktualnymi trendami oraz w ramach wsparcia akcji społecznej, na podobne rozwiązanie zdecydował się brazylijski oddział McDonald’s. Jednakże bardzo szybko musieli się z tego pomysłu wycofać! Wszystko przez opinię publiczną, która głośną krytyką zareagowała na zmiany, sugerując że w obliczu pandemii, fast food … skupia się jedynie na promocji swojej marki! Reakcja oczywiście nie mogła być inna, jak usunięcie “nowego logo” i oficjalne przeprosiny, min.: na łamach New York Post. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Niepotrzebna nagonka czy może faktycznie lekkie przegięcie ze strony restauracji?

Poszło o to logo. Czy słusznie?

źródło: https://www.creativebloq.com/news/mcdonalds-logo-backlash

Nie wychodź z domu … bo poznasz spoiler ulubionego serialu!

Na początku trzeba przyznać jedno! Tak odważnego rozwiązania nie spodziewaliśmy ani trochę! Jeżeli zdrowie Twoje i innych, czy rządowe komunikaty nie sprawią, że zostaniesz w domu to sprawę załatwią … spoilery seriali! Wyobraź sobie, że idziesz na stację metra, a tam informacja, co się wydarzy w następnym odcinku Twojego ulubionego serialu. Wszystko okraszone wymownym hasztagiem #staythefuckhome. Z jednej strony pomysł bardzo oryginalny i nieco śmieszny, dla innych za to bardzo brutalny! Całe szczęście, akcja pojawiła się na ulicach Berlina, jedynie … wirtualnie. Na pomysł wpadli młodzi studenci z berlińskiego oddziału Miami Ad School, a kampania miała przekonać ludzi, których … nie przekonały rządowe komunikaty. Tak czy owak, należy się duży plus za kreatywność!

Czy takie plakaty przekonałyby Was do zostania w domu?

źródło: https://newonce.net/2020/03/netflix-wypuscil-billboardy-ze-spoilerami-seriali-po-co-by-zachecic-ludzi-do-zostania-w-domach/

Nowa platforma filmowa już w Europie!

Amerykańska platforma Disney+ jest już dostępna w Europie! 24 marca oficjalnie pojawiła się w 7 europejskich państwach. Od tego dnia mieszkańcy Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Irlandii mogą już korzystać z disney’owskiego odpowiednika netflixa! Platforma umożliwia oglądanie największych animowanych hitów, jak również posiada bogatą ofertę autorskich seriali oraz filmów! Warto wspomnieć, że w wielu z wymienionych państw trwa właśnie pandemia wirusa, co przekłada się na wzmożone zainteresowanie! Szczególnie ze strony rodziców, którym kwarantanna daje się we znaki. Tylko pierwszego dnia odnotowano ponad 5 milionów pobrań aplikacji przez użytkowników europejskich! 4 kwietnia platforma pojawi się we Francji, a do lata stopniowo ma się pojawiać w kolejnych europejskich państwach, w tym również w Polsce. Trzeba przyznać jedno – amerykanie wiedzą, kiedy wejść na rynek!

źródło: https://marketingprzykawie.pl/espresso/disney-wszedl-europejskie-rynki/

Zostań w domu i stwórz zdalną reklamę!

Na koniec news prosto z naszego rodzimego podwórka. Firma T-Mobile po raz kolejny pokazała, że “potrafi w marketing”. Otóż w świetle ostatnich wydarzeń oraz akcji #zostańwdomu, postanowili nakręcić nową reklamę… właśnie w domu! Spot ma reklamować akcję, w ramach której sieć daje swoim użytkownikom darmowe gigabajty internetu. Stworzono 30 sekundowe nagranie, które … własnoręcznie kręcili użytkownicy sieci! Filmy zostały nakręcone zwykłymi smartfonami przez użytkowników-amatorów. Wszystko pod okiem reżyserów, którzy zdalnie starali się kontrolować poczynania domowych filmowców. Mamy więc do czynienia z pierwszą zdalnie kręconą reklamą, zachęcająca do pozostania w domu! Reklamę można już oglądać w TV od 28 marca, a cały proces od rozpoczęcia nagrywania, do emisji zajął ledwie tydzień!

Pierwsza w 100% zdalna reklama!

źródło: https://marketingprzykawie.pl/espresso/polskie-rodziny-zdalnie-przygotowanej-kampanii-reklamowej-t%e2%80%91mobile/

Podobał Ci się nasz przegląd tygodnia? Masz jakieś pytania? Zapraszamy do kontaktu