Witamy w kolejnym już wydaniu naszego UnicorNNews! Zapraszamy na przegląd najciekawszych marketingowy wydarzeń z zeszłego tygodnia!

Darmowy Whooper na walentynki

Burger King kolejny raz zaskakuje i pokazuje, że potrafi w marketing. Tym razem amerykański fast food zapowiedział, że z okazji zbliżających się walentynek ma kolejną akcje dla swoich fanów. Osoby które 14’ego lutego odwiedzą którąś z restauracji wspominanej sieci w Los Angeles, Nowym Jorku, Bostonie lub San Francisco, będą miały możliwość zdobyć darmowego Whooper’a. Wystarczy “tylko”, że w tym wspaniałym dniu przyniesiecie do lokalu wydrukowane zdjęcie swojej ex, po czym umieścicie w specjalnie przygotowanym do tego kartonie. Jak mówią o akcji sami organizatorzy, wszystko po to, aby ostatni raz Twoja była się na coś przydała.

źródło: https://www.delish.com/food-news/a30783585/burger-king-photo-of-ex-free-whopper/

Połączenie jak marzenie

Nikogo w sumie już nie zadziwia fakt, że coraz więcej firm które w teorii stanowią dla siebie konkurencje, podejmują współpracę. Połączeń tego typu było naprawdę wiele wśród firm odzieżowych, elektronicznych, czy nawet samochodowych. Dzisiaj jednak mamy coś, co doprowadzi do ekstazy każdego fana fast-foodów. Na wspólną kolaborację zdecydowały się Pizza Hut oraz KFC! Ulubiona pizza w wersji z chrupiącymi kawałkami kurczaka, oraz dedykowanym sosem, to w tym momencie marzenie nie jednego łasucha na świecie. Jak zapewne się domyślacie, niestety współpraca ta nie przenosi się na polski rynek. Plus jest jednak taki, że wcale nie trzeba lecieć do USA, gdyż wspomniana wyżej akcja ma miejsce w … Wielkiej Brytanii! Czyżby osobliwa forma celebrowania Brexitu? Warto jednak nadmienić, że jedna pizza to ponad 2000 kcl!

Doszło do połączenia sił dwóch gigantów na rynku fast food.

źródło: https://www.dailymail.co.uk/femail/food/article-7961461/Pizza-Hut-fans-wild-fast-food-chain-collaborates-KFC-launch-popcorn-chicken-PIZZA.html

Za dużo czasu spędzasz w telefonie – przełącz się na “love mode”

Z taką nietypową akcją wyszedł jeden z operatorów sieci komórkowych w Polsce. T-Mobile, bo o nim mowa, zdecydował się walczyć z coraz częściej występującym problemem jaki spotyka młodych ludzi. Operator chce walczyć z osobami które za dużo czasu spędzają w swoich telefonach, przez co ignorują swoje drugie połówki. Wyniki badań które przeprowadziło T-Mobile jest zatrważająca, gdyż wynika z nich że blisko 1/3 osób w wieku 18 -34 więcej czasu poświęca swojemu telefonowi, niż drugiej połówce, a 26% nie rozstaje się ze smartfonem nawet w łóżku! Niestety, jest to bardzo nieprzyjemny trend, który zbiera coraz większe żniwa. W związku z tym operator sieci, wprowadził specjalny zestaw bielizny “Connected Underwear”, który dzięki kompatybilności ze specjalną aplikacją, mają zapewnić więcej intymności parom. Jak to działa? Otóż jeśli aplikacja wyczuje, że jesteście blisko siebie – a mimo to cały czas jedno z Was siedzi wgapione w telefon, momentalnie blokuje urządzenie, i przechodzi w “love mode”! Zablokowane są wszystkie powiadomienia, a telefon włącza nastrojową, romantyczną muzykę. Cała kampania ma za cel zachęcenie użytkowników do odłożenia telefonów i pielęgnowania relacji międzyludzkich. Zdecydowanie jesteśmy za takimi akcjami!

źródło: https://nowymarketing.pl/a/24947,inteligenta-bielizna-connected-underwear-zacheci-do-odlozenia-smartfonow-i-poswiecenia-wiecej-uwagi-ukochanej-osobie

Jak smakuje naukowiec, zamknięty w ogórku?

No dobra, przez chwilę było romantycznie i miło, ale wracamy do jedzenia. Coraz częściej filmowe przysmaki, stają się inspiracją dla producentów żywności. Chyba najbardziej znanym przykładem były słynne “Fasolki wszystkich smaków Bertiego Botta”. Tym razem zachwyceni będą fani kreskówki “Rick and Morty”, gdyż do produkcji wchodzą chipsy o smaku … Pickle Ricka! Warto również nadmienić, że ich produkcją zajęła się firma Pringels, także nie byle kto! Chipsy z pewnością pojawią się w USA, ale nie ma jeszcze dokładnej informacji w jakich jeszcze krajach będziemy mogli ich spróbować. Kto wie, może doczekamy się ich również w Polsce?

Czy również w Polsce będzie dane nam spróbować nietypowych chipsów?

źródło: https://newonce.net/2020/02/wlasnie-pociekla-nam-slinka-juz-niedlugo-na-rynku-pojawia-sie-chipsy-pringles-o-smaku-pickle-rick/

Na Twitterze dylemat – które konto jest prawdziwe

Tymczasem na Twitterze doszło do sporego zamieszania. Wszystko za sprawą kilku kont, podszywających się pod operatora sieci Plus. Jak podaje portal niebiezpiecznik.pl, doszło do dość absurdalnej sytuacji, w której trzy konta operatora sieci komórkowej, dyskutują między sobą o to … które ze wspominanych trzech kont jest prawdziwe! Cała sytuacja wydaje się jednak na tyle absurdalna, że ciężko uwierzyć, że nie jest to jakaś dobrze rozplanowana akcja marketingowa. Tak czy siak, jeżeli nie macie dzisiaj w pracy zbyt napiętego dnia, polecamy prześledzić dyskusję. Ciężko będzie się przy tym nie uśmiechnąć parę razy.

źródło: https://twitter.com/niebezpiecznik/status/1226092014451789824?fbclid=IwAR2u0KJOtK–RzWU_M0yBdSTVvb6Vx-5jpdEhP1OksEKvfQoW_oi7egi0_o

Wygraj maskę antywirusową!

Staramy się unikać tematów zbyt powszechnych i nie związanych z marketingiem, stąd też na temat Koronawirusa nie pisaliśmy i wcale nie zamierzamy. Jednak na Tajwanie, postawiono wykorzystać fakt do promocji … automatów z zabawkami. Kojarzycie z pewnością z wakacyjnych wyjazdów nad morze, liczne maszyny w których po uiszczeniu drobnej opłaty, wyciągnąć można było pluszaka, lub inne zabawki. O krok dalej poszły władze Tajwanu, które umożliwiają wyciągnięcie z automatów … maski antywirusowej. Cała sytuacja jest niezwykle wnikliwie przemyślaną intrygą. Właściciel automatów chce zarobić, na szukających deficytowego towaru, jakim stały się maski, spanikowanych ludziach. Maski stały się bardzo pożądanym towarem, przez co błyskawicznie zniknęły ze wszystkich sklepów. Sami dobrze wiecie, jak trzeba było się namęczyć, aby wygrać wspominanego pluszaka, więc wyobraźcie sobie co muszą przeżywać mieszkańcy Tajwanu.

Na Tajwanie ludzie żerują na epidemii i strachu

źródło: https://www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-51361242?

Szybka sława Avocado

News zamykamy informacją o której już zapewne każdy słyszał, ale z kronikarskiego obowiązku nie możemy o tym nie wspomnieć. Wpis pizzerii “Avocado” z Przeworska, zapewne już każdy widział. Jeśli nie widział oryginalnego wpisu, to z pewnością zauważył RTM w wykonaniu którejś z bardziej rozpoznawalnych marek. O tym czym jest RTM wspominaliśmy już kiedyś tutaj. W nawiązaniu do wspominanego wpisu, wiele firm stworzyło własną wersje, nawiązujące do pierwowzoru. Oczywiście bardziej kulturalną. Na wpisy zdecydowały się min. MiiMove, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Play Station, X-kom, czy … Janusz Korwinn-Mikke. Z resztą sami również skusiliśmy się na mały RTM w tej kwestii. Jedno jest pewne – pizzeria zyskała ogólnopolską sławę, co za tym idzie – wróżymy szybką ekspansję na inne miejscowości!