Głównym temat we wszystkich mediach w zeszłym tygodniu był koronawirus, który pojawił się również w Polsce. W jaki sposób wpłynął on na świat marketingu? Komu pokrzyżował plany? Odpowiedzi – w dzisiejszym newsie!

Coronawirus song

Sposobów na walkę z rozprzestrzeniającą się zarazą jest wiele. Wzmacnianie odporności, większy nacisk na dbanie o higienę, czy siedzenie w domu i unikanie dużych skupisk ludzi. Można też stworzyć piosenkę, która w miły dla ucha sposób, uświadomi w jaki sposób dbać o swoje zdrowie w tym okresie! Na taki pomysł wpadły władze Wietnamu, które opublikowały wspomnianą piosenkę. Co więcej, bardzo szybko stała się viralem, (o viralach również już kiedyś wspominaliśmy na blogu) a co za tym idzie – w ekspresowym tempie dotarła do milionów odbiorców, jak i również doczekała się własnych interpretacji – głównie w aplikacji Tik-Tok! W ten sposób władzę Wietnamu, chcą dotrzeć przede wszystkim do dzieci i młodzieży, aby uświadomić ich o obecnej sytuacji. Przyznajcie sami – wpada w ucho!

Tutaj wersja z napisami

źródło: Youtube.com

Dla jednych zabawa – dla innych drama

Jednak nie dla wszystkich koronawirus to powód do uśmiechu. W Wielkiej Brytanii swoją kampanię reklamową musiało zawiesić KFC. Wszystko za sprawą hasła “palce lizać”, które w obliczu panującej pandemii, delikatnie mówiąc – nie jest najbardziej trafione. Na całym świecie ludzie wzajemnie apelują do siebie o zostanie w domach, jeżeli to możliwe oraz o przestrzeganie podstawowych zasad higieny. Tak więc wycieczka po kubełek do KFC, po którym “obliżemy swoje palce”, w obecnej sytuacji nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jak jednak podają sami zainteresowani, kampanie zdecydowali się jedynie “zawiesić”, bowiem są z niej wyjątkowo dumni i planują z nią wrócić. Oczywiście w nieco bardziej “odpowiednim” momencie.

źródło: https://nowymarketing.pl/a/25452,kfc-wycofuje-swoja-reklame-pod-haslem-palce-lizac-z-powodu-koronawirusa

#GastroPomaga

O tym, że sytuacja jest poważna – chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Zamknięto w zasadzie wszystkie miejsca zgromadzeń, takie jak puby, kluby, galerie czy siłownie, a w tym samym czasie lekarze pracują za czterech. W ramach wspólnego wsparcia społecznego – wiele osób stara się pomagać medykom jak to tylko możliwe. Jednym z pierwszych lokali jaki zaoferował swoje wsparcie – w postaci darmowych posiłków, była gdyńska restauracja Muszla, która zaoferowała dostarczanie dziennie 10 pizz, dla pracowników szpitali. Akcja bardzo szybko się nagłośniła, dzięki czemu dołączyły kolejne lokale gastronomiczne. Oferują swoją pomoc w tym niezwykle ciężkim dla nas wszystkich okresie, właśnie poprzez “wsparcie żywieniowe”, dla osób które w tym czasie mają najwięcej pracy.

źródło: Facebook

Jak wykorzystać wirusa, aby zwiększyć sprzedaż?

Jedni starają się pomóc za wszelką cenę, inni kombinują jak pomóc i jednocześnie zarobić. Na wyjątkowo oryginalny pomysł wpadła pewna australijska gazeta. Otóż w odpowiedzi na deficyt papieru toaletowego w sklepach (skąd my to znamy), zdecydowali się na dodrukowanie 5 stron ekstra, na których znajdowały się specjalne podziałki. Wszystko po to aby czytelnik mógł porwać nadprogramowe strony, na kawałki przypominające papier toaletowy. Cóż, albo mają do siebie dużo dystansu, albo wywęszyli świetny interes. Jedno jest pewne – sprzedaż gazet wzrosła ponad dwukrotnie!

żródło: https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/australia-epidemia-koronawirusa-gazeta-drukuje-papier-toaletowy/wd07fdv#slajd-1

Zamiania miejsc

Na koniec napiszemy w końcu coś, co nie ma nic wspólnego z wirusem. Otóż na kolaborację zdecydowały się IKEA oraz … Pizza Hut! Z pewnością nie raz jak zamawialiście pizze, zastanawialiście się nad kształtem, oraz losem, trójkącika znajdującego się na środku placka. Jego głównym zadaniem miało być chronienie pizzy, przez zapadającym się kartonem. Jednak wspomniane marki zdecydowały się iść o krok dalej. Od teraz w sklepach szwedzkiej sieci, zakupimy specjalne stoliki do pizzy, właśnie w kształcie wspomnianego trójkąta! Jakby tego było mało, stolik zapakowano … w opakowanie od pizzy! Kreatywność na najwyższym poziomie.

Smacznego!

źródło: Social Art Facebook

Spodobało się? Masz newsa którego zabrakło, a uważasz że powinien tu być? Może chcesz porozmawiać? Zapraszamy do kontaktu!